Když si myslím, že už jsem na samém dně, vždycky klesnu ještě níž.

Za humny je drak!

18. března 2007 v 23:48
Američané si u nás chtějí postavit základnu. O ničem jiném se v poslední době nemluví. Radar v Čechách! Americký radar! Kdysi jsem v jednom aprílovém vydání nějakého časopisu četl článek o tom, že česká vláda oficiálně požádala Německo, aby nám vládlo. Diskutovat se prý mělo jen o názvu nového státního celku, protože "Protektorát" ze zřejmých důvodů nepřipadal v úvahu. Jak vůbec naše vláda přišla na takto šílený nápad? Češi prý svou historií prokázali, že si neumí vládnout sami. Nejdříve byli součástí Rakouska-Uherska, brzy potom přišel Protektorát Čechy a Morava a pak čtyřicet let komunistické nadvlády. Ani jednou se Češi své porobě nepostavili se zbraní v ruce. Pražské povstání je onou pověstnou výjimkou, která potvrzuje pravidlo. A co teď? Necháme si tady postavit radar a nadávat budeme jako vždycky až pak? Budeme se pak křižovat a ve stínu si šeptat: "Za humny je drak!" jako v té pohádce? Přikrčíme se a necháme se opít rohlíkem víz? Co chcete proboha dělat v Americe, když kurz koruny k dolaru je někde mezi 22:1 až 21:1? O čem si chcete povídat s lidmi, kteří posílají své vojáky válčit do zemí, o kterých sami ani nevědí, kde jsou? Co teď potřebujete? Co vás štve víc? Neschopnost českých politiků dohodnout se na čemkoliv, nebo možnost, že nám tady americká firma postaví americký radar, který budou obsluhovat američtí vojáci, jež budou jíst americké jídlo dodávané jim americkými letadly od amerických firem? Mělo by vás štvát oboje, protože oboje je projevem neschopnosti lidí udělat si ve věcech pořádek. A kdo jsou ti lidé? ČEŠI!!!
Jednu věc vám řeknu upřímně. S tou věcí by se mělo něco dělat. Sám na sobě jsem se nejméně dvakrát přesvědčil, že každý potřebuje dostat od života (lidově řečeno) aspoň pár facek. Nebo ještě lépe pořádně přes držku. Ale jak na to? Já jsem svou cestu už našel. Nemám sice zbraň a v životě jsem žádnou nedržel v ruce (Dobře. Kdysi na základní škole mi jeden policista dovolil v rámci nějaké besedy nabít si kalašnikov prázdným zásobníkem.), ale pokud opravdu kdekoliv v České republice vyroste americký radar, najdu někoho, kdo mi jí dá a párkát si střelím. Třeba se strefím, třeba ne. Snad to ale k něčemu bude. Snad nás bude víc…
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 DJ hopperka DJ hopperka | Web | 18. března 2007 v 23:58 | Reagovat

čus máš dobrej blog.podívej se pls do mýho a napiš mi komentik jo...díky moc a měj se!!!

2 Mirek Mirek | 19. března 2007 v 0:13 | Reagovat

Chci jen dodat dvě věci:

1) ANO, v době, kdy jsem toto psal, jsem byl plně při

   smyslech!

2) ANO, myslím to vážně!

3 filosof ;-) filosof ;-) | 5. července 2007 v 20:23 | Reagovat

Ahoj Blataku, zda se, ze studujes filosofii. Kde ji prosimte studujes? A mimochodem, co vubec vis o tom radaru? Informoval jsi se o tom, co to skutecne je? Nebo jsi podlehl nejake dezinfomacni kampani? Zeptej se nejakeho odbornika, ten ti to vysvetli. Dale, setkal jsi se osobne s nejakym Americanem? Myslis, ze prumerny Cech se necim zasadnim lisi od prumerneho Americana? Cim myslis, ze se lisi vladnmouci elity nase a americke? Odpoved na druhou otazku: v podstate nicim, je to masa, ktera chce byt manipulovana. Na treti: Ty elity se lisi velmi. Ty nase se nelisi nicim od prumeru, a ty americke jsou neco uplne jineho, nez prumer. Nemyslim tim jejich prezidenta, ale ty, kteri skutecne rozhoduji. Prezident je predevsim ten, kdo na to soupne podpis (resp. to navenek prezentuje - je pak ale problem, pokud se o necem rozhodne uplne sam...). Ti lide celkem vedi co delaji, a predevsim maji na mysli obecne dobro. Ale to nemuzou pustit do medii, protoze to by jim ten prumer nesezral, a je jedno, jestli ten cesky, nebo americky, protoze chce jasne a jednoduche reseni. Ver tomu, mel jsem prilezost poznat takove americany. Z toho duvodu je nesmysl i referendum o radaru ;-) A take z toho duvodu, nastesti take u nas, plati podle me rozumna zasada, ze o strategickych rozhodnutich se nerozhoduje v referendu.

Jeste na tema "obecne dobro", je jasne, ze je to neco, cemu lide, ruzni predevsim vlivem ruzneho kulturniho prostredi, mohou rozumet kazdy jinak. Nechci to nijak zjednodusovat, ale pouziju ten pojem: kulturne primitivnejsi spolecnosti (<- to je ono), cimz myslim napr. staty (ale skutecne nejen ty), kde je de facto prikazane to jedno prave nabozenstvi (coz se v dnesni dobe bohuzel tyka vlastne jen islamu) si pojem obecne dobro vykladaji ve smyslu napr. prave sve nabozenske viry. Ted trochu vysvetlim ten pojem: to v Evrope bylo ve stredoveku, kdy jedinnou pravou virou bylo krestanstvi, navic jeste katolicke. Take v Evrope kvuli tomu zcela nesmyslne zemrelo obrovske mnozstvi lidi. Obecne dobro, jak ho rozumeji Americane, se napriklad v tomto kontextu lisi v tom, ze oni chteji, aby si lide mohli sve nabozenstvi svobodne zvolit, kdyz uz maji potrebu patrit ke stadu vericich ovci, ktere ma toho sveho pastyre ;-)

Mimochodem, je zajimave, kolit toho ma krestanstvi s islamem spolecneho, napr. vlastne stejneho boha. A take, pokud se nepletu, to jsou jedinna nabozenstvi, ktera sama sebe povazuji za jedinna prava ;-)

4 filosof ;-) filosof ;-) | 5. července 2007 v 20:36 | Reagovat

Jo, abych nezapomnel, prumer je vlastne docela abstraktni pojem.... ;-)

5 filosof ;-) filosof ;-) | 5. července 2007 v 20:43 | Reagovat

Jo, a jeste k tomu "obecnemu dobru", tak jak jsem naznacil, ze ho chapou Americane, ho obecne nechapou jen "Americane", ale rekl bych, ze obecne ti, ktere bych oznacil za "liberalne smyslejici".

6 Mirek Mirek | 23. srpna 2007 v 13:09 | Reagovat

Věř, že "průměrných Američanů" znám spousty. A rozhodně si nemyslím, že jsou na tom stejně, jako my. Drtivá většina z nich totiž nemá ani páru o tom, kde je nějaká Česká republika a spousta dalších států. Znám i jednoho, který tvrdí, že neexistuje jediný důvod, proč by měl v životě odcestovat z USA. Proč jezdit do světa. To Ti připadá správné? Jistě. U nás je náš přehled o okolních zemích dán i tím, že jsme malá země, u které se to tak trošku předpokládá. Ale to na druhou stranu neznamená, že jsme hloupí! O radaru toho příliš mnoho nevím. Ale není to spíš chyba politiků? Když už tu informaci pustili do světa, měli o radaru poskytnou i nějaké konkrétnější informace. Z médií se člověk dozví v podstatě tolik, že se bude jednat o rada, který bude navádět na cíl střely odněkud z Polska. A že to prý není vůbec zdraví škodlivé. Když už se vláda rozhodla, že radar nebude podléhat vojenskému tajemství (a tudíž že se nepokusí postavit ho tajně ve vojenském prostoru Brdy tak, aby byl co nejméně na očích), pak měla spustit patřičnou informační kampaň.

7 Mirek Mirek | 23. srpna 2007 v 13:11 | Reagovat

A co se týče tvého pojednání o obecném dobru a náboženství, mám pocit, že souvislost s původním tématem je více než volná. Jen bych si dovolil zapochybovat o tom, jaké "obecné dobro" mají na mysli američtí politici.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama